TAPAHTUMAKALENTERI

Suomen Vanhempainliitto Educa-messuilla 26.-27.1.2018, osasto 6 H 80

Messut ovat maksuttomat. Tutustu messuohjelmaan ja rekisteröidy kävijäksi ennakkoon täällä. Tervetuloa juttelemaan osastollemme!

Poimintoja messuohjelmasta:

Perjantai 26.1.klo 16.30-17.15, Taito-lava: KESY- Kehityskeskustelu symbolein

Anu Uusikylä, luokanopettaja, tohtorikoulutettava Martinniemen koulu ja Oulun yliopisto, KT Sari Haapakangas, erityiskasvatuksen asiantuntija, Suomen Vanhempainliiton Epeli -hanke sekä Leea Paija, ohjauspalvelujen päällikkö, Oppimis- ja ohjauskeskus Valteri, Ruskis. Järjestäjä: Suomen Vanhempainliitto.

Lauantai 27.1. klo 12.00-12.45 Tieto-lava: Vanhemmat osallisiksi - miten se tehdään?

Tuija Kainu, rehtori, Mäntykankaan koulu, Pekka Lavila, organisaatiovalmentaja, Soihtupuiston Isät, Kiti Hakkola, päiväkodinjohtaja, Tuomas Pensala, kouluikäisten lasten isä. Keskustelua johdattelevat toiminnanjohtaja Ulla Siimes ja erityisasiantuntija Tuija Metso Suomen Vanhempainliitosta. Järjestäjä: Suomen Vanhempainliitto.

Lauantai 27.1. klo 13.30-14.15 Tahto-lava: Sisäilmaongelmat - miten kohti ratkaisuja?

Esityksessä käydään läpi päiväkotien ja koulujen sisäilmaongelmien kirjo. Miksi yksi oireilee ja toinen ei? Miten sisäilmaa pitäisi tutkia? Miten sisäilmaongelmiin pitäisi vaikuttaa? Miten päiväkotien ja koulujen johto ja vanhemmat voivat yhdessä hakea ratkaisuja ongelmiin? Puhujina sisäilma-asiantuntija Mervi Ahola, Sisäilmayhdistys, toiminnanjohtaja Ulla Siimes, Suomen Vanhempainliitto sekä rehtori Päivi Harjula, Jousenkaaren koulu, Espoo.

Mediataitoviikon 2018 uudet materiaalit löydät täältä.

Väestöliiton Perheaikaa.fi-palvelu

www.perheaikaa.fi/nettiluennot

Suomen Vanhempainliitto on Opintokeskus Siviksen jäsen.

Tutustu Opintokeskus Siviksen koulutustarjontaan ja ilmoittaudu mukaan. Koulutukset ovat maksuttomia.

Sivis logo

• Kirstunvartija -koulutus 24.2.18 Kuopiossa. Koulutus perehdyttää yhdistyksen taloudenhoitajan tehtäviin ja vastuisiin.
  • Ryhdistä yhdistystä -koulutuspaketti. Aineistot sopivat hyvin myös itseopiskeluun.