TAPAHTUMAKALENTERI

Vanhemmilta vanhemmille,
lahja 100-vuotiaalle Suomelle,
ylistys suomalaiselle kasvatusyhteistyölle!

Suomen Vanhempainliitto haluaa juhlistaa Suomen satavuotista itsenäisyyttä, kasvatusyhteistyötä ja suomalaista vanhemmuutta nostamalla esiin erilaisten isien, äitien, isovanhempien, kasvattajien ja kasvatusalan ammattilaisten ajatuksia yhteistyön voimasta.Vanhemmuutta ja kasvatusyhteistyötä 100-vuotiaassa Suomessa -teokseen kootaan yhteensä 100 tarinaa. Sinäkin voit olla yhteistä tarinaa!

Tule mukaan kokoamaan juhlavuoden julkaisuamme!

Kutsu vanhemmille ja kasvattajille_Suomi 100

Valtakunnallinen Koulurauhan julistustapahtuma lukuvuodelle 2017-18 järjestetään torstaina 24.8. klo 9.30 -10.30 Helsingissä, Kaisaniemen kentällä.

Julistustapahtumaa voi seurata myös suorana nettilähetyksenä Koulurauhan verkkosivujen kautta.

Koulurauha-vuoden teemana on "Oikeus olla ja unelmoida". Koulurauhan julistusta tähdittävät vuoden urheilijaksi valittu Leo-Pekka Tähti sekä laulaja Isac Elliot.

Lue lisää Koulurauha-ohjelmasta .

Kodin ja Koulun Päivä 29.9.2017

Valtakunnallista Kodin ja Koulun Päivää vietetään seuraavan kerran perjantaina 29.9.Tarkista täältä, onko koulusi jo ilmoittautunut mukaan.

Kodin ja Koulun Päivän facebook-sivu.

Maailman suurin vanhempainilta keskiviikkona 8.11.2017 klo 18.00

Tapahtuman tavoitteena on kertoa koulumaailman muutoksesta ja innostaa vanhempia siihen mukaan. Vanhempainliitto on mukana järjestämässä tapahtumaa yhdessä opetusministeriön, Opetushallituksen, Kuntaliiton, OAJ:n sekä HundrEDin kanssa.

Koulujen lukuvuosisuunnitelmia valmistellaan parhaillaan ja vanhempainyhdistykset voivat kannustaa kouluja lisäämään tapahtuman ensi vuoden lukuvuosisuunnitelmaan.

Lisää tietoa tapahtumasta: www.maailmansuurinvanhempainilta.fi.

Suomen Vanhempainliitto on Opintokeskus Siviksen jäsen. Tutustu Opintokeskus Siviksen koulutustarjontaan ja ilmoittaudu mukaan. Koulutukset ovat maksuttomia.

Sivis logo

• Mappi A vai Ö? -yhdistyksen arkistoinnin perustaidot -verkkokoulutus 21.9.-9.11.17. Ilmoittaudu mukaan täällä.
  • Lisäksi syksyllä on luvassa mm. kaikilla Siviksen aluetoimistoilla järjestettävä somekoulutus 15.11. sekä Vauhtia vaikuttamiseen -verkkokurssi 01.11.-08.12.17.

Väestöliiton Perheaikaa.fi-palvelu

www.perheaikaa.fi/nettiluennot