Suomen Vanhempainliiton jäseneksi

Suomen Vanhempainliittoon liittyminen kannattaa! Jäsenistöömme kuuluu runsaat 1300 vanhempainyhdistystä ympäri Suomea.

Jäsenedut

Liitto tarjoaa

• apua vanhempainyhdistyksen perustamiseen ja toiminnan käynnistämiseen liittyvissä asioissa
  • neuvoja yhdistys- ja vanhempaintoimintaan liittyvissä kysymyksissä sekä toiminnallisia virikkeitä
  • ajankohtaisista tietoa opetusta ja kasvatusta koskevista asioista
  • mahdollisuuden osallistuja Vanhempainliiton järjestämiin tilaisuuksiin ja koulutuksiin, tapahtumakalenteri
  • tukea vaikuttamiseen: Vanhempainliitto antaa lausuntoja ja tekee aloitteita koulutus- ja kasvatuskysymyksissä sekä lasten ja nuorten hyvinvointia koskevissa asioissa
  • maksuttoman jäsenkirjeen
  • maksuttomia esitteitä ja julkaisuja, joita voit tilata verkkosivujemme aineistopankista
  • liiton jäsenyhdistykset voivat osallistua maksutta Opintokeskus Siviksen koulutuksiin

Liittyminen

Suomen Vanhempainliittoon liittyvän vanhempainyhdistyksen tulee olla rekisteröity yhdistys. Sähköisen jäsenhakemuslomakkeen pääset täyttämään täällä. Hakemukseen ei tarvitse liittää mitään liitteitä, koska tarkistamme yhdistyksen perustiedot Patentti- ja rekisterihallituksen (PRH) liittokaista-asiointipalvelusta. Yhdistyksen hallituksen puheenjohtaja ja/ tai sihteeri saavat vahvistusviestin liiton toimistolta jäsenhakemuksen saapumisesta.

Vanhempainliiton uudet jäsenet hyväksyy liiton johtokunta. Johtokunnan kokouskäsittelyn jälkeen jäsenyyspäätös lähetetään vanhempainyhdistyksen hallituksen puheenjohtajan postiosoitteeseen.

Vanhempia seminaarissa

Vanhempainliiton jäsenrekisterin tietosuojaseloste

tietosuojaseloste

Onko vanhempainyhdistys vielä perustamatta?

Täältä löydät mallisäännöt ja muut ohjeet yhdistyksen perustamiseen.

Etsitkö alustajaa, asiantuntijaa tai puhujaa tilaisuuteesi?

Tutustu Luennoitsija.fi -palveluun