Toimintapäivät Haukiputaan koululla

Kevään 2015 viimeinen viikko huipentui Oulussa, Haukiputaan koululla yhteisöllisiin toimintapäiviin. Oppilaat vetivät itse suurinta osaa lähes 50:stä liikuntaan ja kädentaitoihin liittyvistä pajasta, mutta mukana oli myös vanhempien ja muutama opettajavetoinenkin toimintapiste.

Anne Haimakainen osallistui mm. Isoäidin neliö -virkkausryhmän työskentelyyn. "Mahtava fiilis", Anne toteaa.

Oppilaat vetivät mm. seuraavia pajoja:

• rentoutus
  • erilaiset pallopelit
  • frisbeegolf
  • zumba
  • taikurit
  • kasvomaalaus
  • farkkupurkkien teko
  • palapelit, lautapelit
  • valokuvaus
  • keramiikkapaja
  • improvisaatio

Tukioppilaat järjestivät perhekahvilan pikkulapsille ja heidän vanhemmilleen. Yhdelle pisteellä oli vetäjiä kamppailuklubilta.

Oppilaat viihtyivät myös vanhempien vetämissä paljoissa:

• saippuan valmistus- ja saippuakuplapaja
  • virkkaus
  • paperikollaasin teko
  • lettikoulu
  • sytykkeiden tekopiste
  • ensiapu
  • kiitoskorttien askartelu -piste

Oppilaiden mielestä parasta päivissä oli mukava, erilainen tekeminen ja se, että oppilaat ja vanhemmat toimivat opettajina. Myös eri-ikäisten sekoittaminen nähtiin hienona, yhteisöllisyyttä ja ilmapiiriä parantavana juttuna.
Vanhempana mukana ollut Anne Haimakainen kertoo fiiliksistä päivien jälkeen:

"Mahtava fiilis jäi toimintapäivistä. Olin kahtena päivänä vetäjänä isoäidin neliö -virkkausryhmässä. Arvostus opettajia kohtaan nousi edelleen. Mahtavaa työtä tekevät lastemme eteen. 3C -luokanvalvojan kanssa viimeistellään töitä kesän aikana ja syksyksi valmistuu hypistelymuhveja vanhainkotiin lahjoitettavaksi. Hyvä lapset; osallistuvat hyväntekeväisyyteen samalla!"

Haukipudas

Opelle kiitos