Vanhempainyhdistystoiminta vahvistaa kodin ja koulun / päiväkodin yhteistyötä, edistää lasten ja nuorten hyvinvointia ja tarjoaa vertaistukea kotien kasvatustyölle. Toimivalla yhteistyöllä koti ja koulu voivat yhdessä vaikuttaa lasten ja nuorten motivaatioon, oppimistuloksiin ja kouluviihtyvyyteen. Vanhempien läsnäolo kouluarjessa, ja kodin ja koulun välinen tiivis yhteistyö on tärkeää lapsen koulupolun kaikissa vaiheissa esiopetuksesta aina toiselle asteelle asti.

Suomen Vanhempainliittoon kuuluu lähes 1400 päiväkodeissa, kouluissa ja oppilaitoksissa toimivaa vanhempainyhdistystä.

Kuinka yhdistys perustetaan?
Ajankohtaista Aikaisemmat
Twitter Kaikki
Opetusalan Ammattijärjestö OAJ, Suomen Kuntaliitto ja Suomen Vanhempainliitto kampanjoivat yhdessä lukuvuoden 2016–2017 koulussa tapahtuvaa häirintää, kiusaamista ja väkivaltaa vastaan. enkiusaa.fi sivustolle kokoamme hyväksi havaittuja toimintamalleja, koulutusvideoita ja vinkkejä. Osallistu ja vaikuta!
Onko vanhempainyhdistyksenne Suomen Vanhempainliiton jäsen? Tuleeko Vanhempainliiton posti oikeaan osoitteeseen? Kun yhdistyksenne avainhenkilöt vaihtuvat, on tärkeä ilmoittaa muutoksista Liittoon.

Lue lisää ja kerro muutoksista kätevästi verkossa.