Vanhempainyhdistystoiminta vahvistaa kodin ja koulun yhteistyötä, edistää lasten ja nuorten hyvinvointia ja tarjoaa vertaistukea kotien kasvatustyölle. Toimivalla yhteistyöllä koti ja koulu voivat yhdessä vaikuttaa lasten ja nuorten motivaatioon, oppimistuloksiin ja kouluviihtyvyyteen.

Suomen Vanhempainliittoon kuuluu lähes 1400 päiväkodeissa, kouluissa ja oppilaitoksissa toimivaa vanhempainyhdistystä.

Koti ja Koulu -lehti 2014 on ilmestynyt!

Tilaa lehti jaettavaksi vanhempainillassa ja yhdistyksen tapahtumissa. Tutustu monipuoliseen aineistoomme täällä.

Ajankohtaista Aikaisemmat
23.9.2014
Lähes tuhat koulua viettää jälleen Kodin ja Koulun Päivää. Valtakunnallisen päivän aikana halutaan mukavan yhdessä olon keinoin tukea lasten...
Kerro mielipiteesi

Pitäisikö pulpetissa istumista kouluissa vähentää?

Ehdottomasti43%
Ei todellakaan24%
En osaa ottaa tähän kantaa33%
Valtakunnallista Kodin ja Koulun Päivää vietetään 26.9.2014. Lähes tuhannessa koulussa kautta maan järjestetään tilaisuuksia kotiväen ja koulun kohtaamisille. Vietetäänkö teidän koulussa Kodin ja Koulun Päivää?

kodinjakoulunpaiva.fi
Opetus- ja kulttuuriministeriössä on käynnistetty Tulevaisuuden peruskoulu – uuteen nousuun –kehittämishanke. Tulevaisuuden peruskoulu -kyselyn avulla kerätään tietoa peruskoulun nykytilasta ja kehittämistarpeista peruskoulun oppilailta ja opiskelijoilta, heidän huoltajiltaan, opettajilta, rehtoreilta ja koulujen johtajilta sekä muilta opetusalan asiantuntijoilta.

Tutustu ja vaikuta