Vanhempainyhdistystoiminta vahvistaa kodin ja koulun yhteistyötä, edistää lasten ja nuorten hyvinvointia ja tarjoaa vertaistukea kotien kasvatustyölle. Toimivalla yhteistyöllä koti ja koulu voivat yhdessä vaikuttaa lasten ja nuorten motivaatioon, oppimistuloksiin ja kouluviihtyvyyteen.

Suomen Vanhempainliittoon kuuluu lähes 1400 päiväkodeissa, kouluissa ja oppilaitoksissa toimivaa vanhempainyhdistystä.
Ajankohtaista Aikaisemmat
26.1.2015
Klaukkalalainen viiden pojan äiti Tuula Korkee palkittiin perjantaina Educa-messuilla Suomen Vanhempainliiton Arjen kasvatusteko...
Kerro mielipiteesi

Kuinka paljon osallistut lapsesi koulunkäyntiin?

Seuraan aktiivisesti kouluarkea ja edistymistä41%
Osallistun jonkin verran ja puutun tarvittaessa33%
En näe tarvetta puuttua lapseni koulunkäyntiin26%
Opetushallitus on hyväksynyt esiopetuksen-, perusopetuksen-, ja lisäopetuksen opetussuunnitelman perusteet 22.12.2014. Kaikilla kouluasteilla uudet perusteet korostavat oppimisen iloa ja oppilaiden omaa aktiivista roolia. Tärkeitä ovat vuorovaikutustaidot ja yhdessä tekeminen sekä kasvaminen kestävään elämäntapaan.

Mediataitoviikon tavoitteena on vahvistaa lasten ja nuorten mediataitoja sekä kehittää kasvattajien valmiuksia mediakasvatukseen. Seuraavaa Mediataitoviikkoa vietetään 9.-15.2.2015. Menitkö klikkiin?

Tutustu ja osallistu!