Vanhempainyhdistystoiminta vahvistaa kodin ja koulun / päiväkodin yhteistyötä, edistää lasten ja nuorten hyvinvointia ja tarjoaa vertaistukea kotien kasvatustyölle. Toimivalla yhteistyöllä koti ja koulu voivat yhdessä vaikuttaa lasten ja nuorten motivaatioon, oppimistuloksiin ja kouluviihtyvyyteen. Vanhempien läsnäolo kouluarjessa, ja kodin ja koulun välinen tiivis yhteistyö on tärkeää lapsen koulupolun kaikissa vaiheissa esiopetuksesta aina toiselle asteelle asti.

Suomen Vanhempainliittoon kuuluu runsaat 1300 päiväkodeissa, kouluissa ja oppilaitoksissa toimivaa vanhempainyhdistystä.

Kuinka yhdistys perustetaan?
Ajankohtaista Aikaisemmat
18.1.2017
Kodit ovat koulujen tärkeimpiä yhteistyökumppaneita. Yhteistyötä syvennetään tänään maailman suurimmassa vanhempainillassa. Vanhempien tukena...
Twitter Kaikki

Maailman suurin vanhempainilta

Maailman suurin vanhempainilta järjestettiin 18.1. Mitä ajatuksia vanhempainilta herätti?

Kuuntele asiantuntijoiden podcast-keskustelu täältä.
Onko vanhempainyhdistyksen pidettävä luetteloa jäsenistään? Pitääkö koulun discossa soitettavaan musiikkiin hankkia lupa? Pitääkö vanhempainyhdistyksen tehdä veroilmoitus?

Täältä löydät vanhempaintoiminnasta usein kysyttyjä kysymyksiä ja vastauksia.